Auto-motoZanimljivosti

Jeep predstavio električni Recon, u Evropu stiže naredne godine

Više od tri godine je prošlo otkako su se prvi put pojavile fotografije koncepta Jeep Recon, a sada je konačno stigla i produkcijska verzija. Recon je predstavljen prije javnog debija na sajmu automobila u Los Angelesu.

Radi se o Jeepovom prvom električnom automobilu za pravu terensku vožnju, koji je lansiran kao model s oznakom Trail Rated. Recon ima ozbiljnu inženjersku strukturu ispod karoserije i dva elektromotora za pogon na sva četiri točka. Nakon lansiranja u Sjevernoj Americi, Jeep je potvrdio da će se prodavati u Velikoj Britaniji i Evropi krajem 2026. godine.

Fabio Catone, šef Jeepa u Evropi, rekao je da je Recon “inspirisan naslijeđem Wranglera i da će donijeti električnu vožnju u prirodu“. To je zapravo 100 posto Jeep 4×4, ali onaj koji je 100 posto bez emisija.

Catone je dodao da Recon, zajedno s modelom Wagoneer S, označava povratak u D-segment automobila u Evropi, onaj za koji se kaže da ga čini 50 posto električnih automobila. Oba automobila predstavljaju priliku za proširenje Brenda, koju Jeep neće propustiti.

Izgled se nije mnogo promijenio u odnosu na rane preview fotografije prikazane 2022. godine. Recon je pravi “kutijasti” 4×4 sa siluetom koja je nešto manja i niža u odnosu na Wranglera. Detalji uključuju pozadinsko osvjetljenje na rešetki hladnjaka sa sedam utora, mišićace blatobrane i petlje za vuču. Fiksni panelni krov je standardan, ali se može nadograditi na platneni rolltop koji se otvara jednim dodirom.

Poseban detalj su uklonjiva vrata. Jeep je dizajnirao nove šarke koje omogućavaju uklanjanje vrata bez potrebe za alatima. Poređenja radi, za odvajanje vrata Wranglera potreban je imbus ključ.

U unutrašnjosti Recon spaja dizajnerske elemente najnovijeg Compassa i Wagoneera S. Tu su robustan upravljač, široki sjajni infotainment ekran i digitalni instrumenti, kao i središnja konzola koja uključuje prekidače za Selec-Terrain načine vožnje. Jeep je obogatio ponudu dodatne opreme, koja uključuje modularnu šinu na instrument tabli, a koja se može koristiti za montažu kamera ili navigacijskih uređaja. Tu je i mjesto za gumenu patkicu. Kao što je poznato, ogromna i strastvena Jeep zajednica počela je međusobno stavljati gumene patkice na Wranglere, što je trend koji je započeo kao mali, ali se proširio na cijelu zajednicu.

Ispod karoserije nalazi se STLA Frame arhitektura, platforma karoserije na šasiji koju su dizajnirali Stellantisovi inženjeri kako bi omogućila više pogonskih sklopova za kamione i najveće, ili barem najjače modele s pogonom na sva četiri točka. Recon uključuje bateriju kapaciteta 100 kWh na arhitekturi od 400 volti, koja je zaštićena ojačanim čelikom kako bi se zaštitila od oštećenja podvozja.

Flagship verzija Moab za američke specifikacije dolazi sa 659 KS i 840 Nm obrtnog momenta, što je snaga koju isporučuju dva elektromotora, od kojih po jedan pokreće svaku osovinu. Jeep tvrdi da je za ubrzanje od 0 do 100 km/h potrebno 3,6 sekundi, kao i da domet iznosi oko 400 km (za sjevernoameričko tržište). Podaci o pogonskom sklopu i dometu tek trebaju biti potvrđeni i homologirani za Evropu.

Moab verzije koriste električni diferencijal s blokadom za stražnju osovinu, a Jeep tvrdi da se može “preći iz otvorenog diferencijala u potpuno zaključani” putem e-Lock prekidača na centralnoj konzoli. Osim toga, prednja osovina koristi kratku i dugu osovinu koja omogućava fleksibilno zglobno povezivanje kotača, dok se na stražnjoj osovini koristi multilin. Moab modeli također imaju robusne gume od 33 inča, koje omogućavaju razmak od tla od 238 mm.

Jasno je da će Frame platforma biti i osnova za električni Wrangler, nešto s čime je Jeep već eksperimentisao u prošlosti. Čelnici Jeepa također žele istaknuti da Recon neće zamijeniti Wrangler u Evropi.

“Wrangler će nastaviti biti naša ikona, posebno u pogledu terenskih performansi. Recon će, naravno, biti sposoban model u ponudi, ali će se više naginjati svakodnevnom korisniku, nekome ko voli terensku vožnju, ali ne toliko snažno kao kupac Wranglera. Globalno, vidimo ga kao komplementarnu ponudu Wrangleru jer je električni model”, rekao je za magazin CAR Fabio Carli, šef marketinga proizvoda Jeepa u Evropi.

Nakon što Recon krene u proizvodnju u Jeepovom proizvodnom pogonu u Toluci početkom 2026. godine, krajem te godine će naći na tržištu u Evropi i Velikoj Britaniji.

klix

Komentariši

Vaša email adresa neće biti objavljivana. Neophodna polja su označena sa *

Back to top button