Nova Euro 7 norma će kažnjavati preteške električne automobile

Do sada se svaki vlasnik električnog automobila osjećao vrlo sigurno. Bez auspuha, bez čađi iz dizela, bez poreza na CO2, sa slobodom kretanja kroz zone niskih emisija, sa besplatnim parkiranjima u centrima gradova… Međutim, sa novom normom emisija Euro 7, panorama može početi da se mijenja.
Po prvi put u istoriji evropske legislative o emisijama, električna vozila, do sada uvijek smatrana vozilima bez lokalnih emisija, također će se morati suočiti sa graničnim vrijednostima. Razlog se ne nalazi u motoru, niti u CO2 emisijama ili azotnim oksidima.

Umjesto izduvnih gasova, fokus je na habanju kočnica i pneumatika. Procesi kočenja proizvode mikročestice koje se oslobađaju u vazduh, dok se tokom vožnje sitne čestice odvajaju od guma i završavaju u okolini.
Teški električni SUV-ovi (često preko 2,2 tone) proizvode više čestica nego lakši automobili. Električni SUV može zagađivati više od modernog kompaktnog dizel automobila kada se gleda habanje kočnica i pneumatika. Time će nestati privilegije za vlasnike baterijskih vozila koje trenutno uživaju.
Euro 7 pokazuje da “potpuno čist automobil” ne postoji. Ova nova struja ne nastoji rehabilitovati motor sa unutrašnjim sagorijevanjem u Evropi, ali pokazuje koliko će drugačije funkcionisati nova norma Euro 7: neće se više fokusirati samo na izduv, već na čitav lanac emisija, što će diskusiju udaljiti od auspuha i fokusirati se više na masu vozila i upotrebu materijala.
klix
