Auto-motoZanimljivosti
U trendingu

Ova VW Buba nema hrapavi bokser, kvačilo i mjenjač, jer pozadi skriva 600 električnih “konja”

Iako bez prepoznatljive buke hrapavog boksera stara VW Buba začas postaje upadljiva. Zadnji točkovi se okreću u mjestu, dim iz guma se širi, a komadići se rasipaju po asfaltu. Radikalna konverzija ovog klasičnog automobila u električni katapult zove se Knepper 1303 RS-E.

Razlog za ovaj impresivni spektakl nije bokser motor hlađen zrakom, već moderni trofazni asinhroni pogon, tj. električni motor. Za puriste, ovo u početku može izgledati kao prekid s tradicijom, što pokreće pitanje: Je li to dozvoljeno?

Iz perspektive kreatora, to je uspješna simbioza kultnog dizajna Bube i najsavremenije tehnologije električnog pogona, piše njemački Motor1.

Rüdiger Knepper, vlasnik Knepper Bugs & More, objašnjava: “Danas vozimo u standardnom režimu sa oko 200 reduciranih “konja”. Puna snaga modela 1303 RS-E je 604 KS i 702 Nm obrtnog momenta, ali bez kontrole proklizavanja – brojke namijenjene isključivo za trkaću stazu. Na javnim cestama dozvoljeno je maksimalno 200 KS, odobreno legalno od strane TÜV-a. Čak i u smanjenom režimu, Buba pokazuje impresivno ubrzanje: Snaga se prenosi linearno, ali izuzetno žestoko, na zadnje točkove, pružajući lansiranje nalik katapultu.

Foto: Knepper Bugs & More

Foto: Knepper Bugs & More

Automobil je baziran na VW 1303 iz 1975. godine, koji su Rüdiger Knepper i njegov sin René otkrili na otpadu u Kaliforniji. Buba je bila teško oštećena izvana, ali strukturno ispravna – idealna za RS-E projekat. Tokom restauracije, svaki vijak je uklonjen, i gotovo nijedna tehnička komponenta nije ostala originalna. Karoserija je restaurirana u gotovo fabričko stanje i obojena u Marathon Blue boju. Upečatljive karakteristike uključuju nešto šire zadnje blatobrane od karbonskih vlakana i krovni spojler od karbonskih vlakana, koji ne samo da poboljšava izgled automobila, već i pruža stabilnost pri velikim brzinama.

Ispod lima, gotovo sva tehnologija je nova: Ovjes je uglavnom preuzet iz Porschea 944, u kombinaciji s komponentama KW, Bilstein i Kerscher. Kočioni sistem je baziran na Porscheu 944 Turbo S, s diskovima Porschea 964 naprijed. Toyo Proxes TR-1 gume dimenzija 195/45R17 naprijed i 235/45R17 pozadi, postavljene na Porsche Cup 2 felge, osiguravaju optimalan kontakt s podlogom.

Sedamnaest baterijskih modula iz Porschea Taycan ugrađeno je na prednji i zadnji dio vozila. Oni napajaju motor izand zadnje osovine Tesla Model S Performance, s blago prilagođenim naponom. To rezultira s više od 600 KS na točkovima i ogroman obrtni moment, koji se prenosi direktno preko pogonskih osovina Porschea 930, bez konvencionalnog mjenjača.

Foto: Knepper Bugs & More

Foto: Knepper Bugs & More

U optimalnim uslovima, stara Buba ubrzava od 0 do 100 km/h za 2,8 sekundi i postiže brzinski špic od 190 km/h. Domet sa 48 kWh baterijom iznosi maksimalno 250 kilometara, zavisno od stila vožnje. Punjenje se vrši putem CCS konektora ili, alternativno, putem standardnog AC napajanja pomoću adaptera. Rüdiger Knepper je sam instalirao hardver pogonskog sistema, dok je elektronsku kontrolnu jedinicu razvio Alexander Lührmannov tim u ESDI EV Technologies u Herfordu.

Kokpit ostaje uglavnom nepromijenjen u odnosu na serijski model. Kvačilo i ručica mjenjača su odsutni. Recaro sjedišta iz BMW-a 2002 nude udobnost i bočnu podršku, a grijanje obezbjeđuje električni grijač koji se nalazi ispod zadnjih sjedišta.

klix

Komentariši

Vaša email adresa neće biti objavljivana. Neophodna polja su označena sa *

Back to top button