Tehnologija na kioscima “iNovina” i “Lafke” sprečava maloljetnike da kupe cigarete

SARAJEVO – Naši proizvodi nisu za maloljetnike, poručio je Johan Baguca iz kompanije “British American Tobacco” (BAT) BiH, predstavljajući u Sarajevu inovativnu tehnologiju za utvrđivanje punoljetnosti kupaca, a sve sa ciljem sprečavanja bilo kakvih zloupotreba nikotinskih i duhanskih proizvoda, odnosno njihove nezakonite trgovine.
Ova tehnologija se zasniva na jednostavnom i brzom skeniranju lica kamerom pametnog telefona ili posebnog uređaja postavljenog na kioscima “iNovina” i “Lafke”. Aplikacija koja skenira lice ne pohranjuje fotografije niti na bilo koji način prepoznaje ili identificira osobe, već primjenom inovativnih i provjerenih algoritama, a na osnovu određenih parametara lica, utvrđuje punoljetnost, odnosno maloljetnost osobe. Baguca je naglasio da BAT ima nultu stopu tolerancije po pitanju prodaje njihovih proizvoda maloljetnicima.

“Zato smo uveli još jedan dodatni sistem zaštite. U junu ove godine BAT je implementirao inovativnu tehnologiju za utvrđivanje punoljetnosti kupaca širom Bosne i Hercegovine, čime dodatno jačamo postojeće mjere zaštite i iznad onih zakonom propisanih. Kupovina, odnosno prodaja duhanskih i nikotinskih proizvoda maloljetnicima je zakonom zabranjena, te zajedno s partnerima ulažemo velike napore da ograničimo njihovu dostupnost maloljetnicima”, rekao je Baguca.
U testnoj fazi na kioscima “iNovina” i “Lafke” tehnologija je pokazala visoku preciznost, iznad 99 posto. Radi se o bezbjednom, “privatnost na prvom mjestu” tehnološkom rješenju koje kupcima omogućava da potvrde svoje godine brzo i jednostavno, a prodajnom osoblju pruža dodatnu podršku u sprovođenju zakonskih obaveza.

“Ova inovativna tehnologija kombinira sigurnost i transparentnost, uz maksimalno poštovanje privatnosti potrošača. Naš cilj je da postavimo više standarde u oblasti odgovorne prodaje i doprinesemo stvaranju sigurnijeg okruženja za sve”, dodao je Baguca.
U junu ove godine, nakon Hrvatske, Bosna i Hercegovina je izabrana kao druga zemlja u BAT Adria klasteru za pokretanje ovog vrijednog projekta koji dodatno ističe društvenu odgovornost ove kompanije i transparentnost pri komunikaciji i prodaji proizvoda. U novembru je projekt lansiran i u Srbiji.
“Naši uposlenici svakodnevno su prvi kontakt s kupcima i ključni u sprovođenju mjera zaštite maloljetnika. Zato BAT ulaže mnoga sredstva u edukaciju svojih zaposlenika. O korištenju inovativne tehnologije je educirano više od 800 uposlenika ‘iNovina’ i ‘Lafke’, a koriste ih kao pomoć u tome da, uz postojeće provjere koje provode u skladu sa zakonskim odredbama, duhanske i druge nikotinske proizvode prodaju isključivo punoljetnim osobama. Mrežu ‘iNovina’ i ‘Lafke’ čini više od 400 kioska širom BiH. Kao najveća maloprodajna mreža u BiH, imamo odgovornost i kapacitet da budemo lideri u zaštiti mladih”, istakao je Admir Suljević, generalni direktor “iNovina BiH”, članice BAT grupacije.

BAT je danas jedan od najznačajnijih poslodavaca u Bosni i Hercegovini, sa široko razvijenom maloprodajnom infrastrukturom i dugogodišnjom saradnjom s domaćim partnerima. Kroz mrežu “iNovina” i “Lafka” kioska kompanija ima prisutnost u gotovo svim većim sredinama u zemlji, što joj omogućava da nove standarde odgovorne prodaje uvodi brzo i u velikom obimu. Ovakva pozicioniranost rezultat je snažne radne baze, ali i saradnje sa stotinama lokalnih dobavljača i uslužnih kompanija.
“Kompanija također ima značajan fiskalni doprinos jer u budžet BiH uplaćujemo godišnje 336 miliona KM, što potvrđuje naš ekonomski značaj. Istovremeno, velika pažnja posvećena je zaposlenima, koji imaju pristup sigurnim radnim uslovima, kontinuiranim edukacijama i mogućnostima profesionalnog razvoja u međunarodnom okruženju, što sve zajedno doprinosi jačanju lokalne ekonomije.
Standardi BAT-a u potpunosti se primjenjuju i u BiH, od radnih prava, preko poslovne etike, do savremenih pristupa upravljanju i inovacijama. Kao dio BAT Adria klastera, koji obuhvata osam tržišta regiona, BiH učestvuje u globalnoj transformaciji kompanije usmjerenoj ka stvaranju Boljeg sutra (A Better Tomorrow™) u kojem se odraslim pušačima omogućava izbor prelaska s klasičnih cigareta na potencijalno manje štetne bezdimne alternative, kao što su e-cigarete, grijani duhanski proizvodi ili nikotinske vrećice”, dodao je Baguca.
Upravo u tom kontekstu, implementacija tehnologije za utvrđivanje punoljetnosti predstavlja važan korak naprijed – spoj digitalnih rješenja, odgovorne prodaje i strateškog pristupa koji doprinosi modernijem i sigurnijem tržištu.
Nezavisne novine
