Mazda će u novi MX-5 staviti veći motor i ostavlja ručni mjenjač

Mazda MX-5 jedan je od najpopularnijih roadstera i sportskih automobila ikada, a aktuelna generacija puni već 10 godina staža. U vrijeme elektrifikacije i megalomanskih standarda opravdana je bojazan za budućnost ovakvih automobila,
Uz najave o novom motoru generalni direktor Mazda odjela za dizajn Masashi Nakayama rekao je kako namjeravaju sljedeću generaciju sportskog modela MX-5 zadržati jednako laganom, što je ključni recept za pravi sportski auto. U idealnom slučaju, Mazda želi zadržati težinu praznog vozila ispod 1.000 kilograma, što će biti zaista impresivno jer i trenutne generacija MX-5M teži svega 990 kg sa 1,5-litarskim motorom.
Nakayama je također potvrdio da će MX-5 ostati mali automobil, dužine manje od četiri metra. Ono što je još važnije, otkrio je glavni tehnički direktor Mazde, Ryuichi Umeshita, koji je potvrdio da ni naredna generacija ovog roadstera neće imati turbo motor, te da će razvijati postojeći atmosferski motor. U poređenju sa 1.5 i 2.0 Skyactiv-G motorima koji se nalaze u ND, novi MX-5 bi trebao dobiti novu Skyactiv-Z verziju četvorocilindričnog 2,5-litarskog motora, koji će naravno biti prilagođen potrebama malog i laganog roadstera.
Mazda vrlo dobro poznaje ljubitelje modela MX-5 i. generalno pravih sportskih automobila, pa su odlučili da će novi benzinski motor biti uparen sa ručnim mjenjačem.
Također, Mazda ne krije da razmatra i opciju potpuno električne MX-5, ali priznaje da bi bila značajno teža od benzinskog modela, te bi tako kompromitovao cijeli koncept ovog modela. Izglednija je tako opcija blagog hibrida jer u tom slučaju težina bi se minimalno povećala.
Ostaje pitanje hoće li Evropa vidjeti novu generaciju Mazde MX-5 s 2,5-litarskim motorom, jer je nakon nedavnog redizajna aktuelne ND generacije u ponudi za Evropu ostao samo 1.5-litarski motor nakon što je 2.0 izbačen zbog strožih propisa o emisiji štetnih plinova. Izglede za dolazak 2,5 motora u novoj MX-5 bi tako povećao upravod hibridni sklop kojki bi umanjio emisije gasova.
Za sada nije poznato kada će stići nova Mazda MX-5, s obzirom na to da je ND generacija osvježena 2024. godine izvjesno je da će biti aktuelna još nekoliko godina. Mazda bi trebala izbaciti prvi automobil sa Skyactiv-Z motorom krajem 2027. godine, počevši od hibridnog CX-5. Ovaj novi četvorocilindrični motor se razvija kako bi zadovoljio Euro 7 propise u Evropi, kao i LEV IV i Tier 4 standarde emisije u Severnoj Americi.
(Klix.ba)