
Crni niz nesreća na putevima Bosne i Hercegovine i dalje se nastavlja. Najnovija tragedija dogodila se u petak na Manjači, gde je poginuo 34-godišnji D. Z. iz Prnjavora nakon što je motociklom izletio sa kolovoza i zadobio povrede neslučive po život.
Ovim je broj poginulih motociklista od početka aprila porastao na devet, a stručnjaci upozoravaju da situacija postaje alarmantna, posebno za vozače na dva točka.
Samo dan ranije, u četvrtak ujutro, u sudaru motocikla i kombija kod Ilijaša izgubio je život 44-godišnji državljanin Srbije. Nesreća se dogodila u mestu Gornji Ivančići, gde su se sudarili motocikl BMW i kombi Volkswagen. Vozač kombija (38) iz Brčkog preživeo je, dok je motociklista preminuo na mestu događaja.
Niz tragedija širom zemlje
Tokom protekla dva meseca, u teškim saobraćajnim nesrećama poginuli su motociklisti iz Prijedora, Sarajeva, Konjica, Trebinja, Žepča, Bužima, Hadžića i Zenice. Većina ovih događaja imala je fatalne posledice, a među glavnim uzrocima su neprilagođena brzina, nedostatak iskustva, loš kvalitet puteva i niska saobraćajna kultura.
Motociklisti – najugroženija grupa
Prema podacima Svetske zdravstvene organizacije (WHO), upravo su motociklisti najizloženiji riziku u drumskom saobraćaju. Milija Radović iz Agencije za bezbednost saobraćaja Republike Srpske ističe da je verovatnoća stradanja za vozače motocikala do 15 puta veća nego za vozače automobila.
– Kod nas osoba bez ikakvog iskustva može odmah voziti motor preko 125 kubika, dok u EU to ide postepeno, nakon višegodišnje prakse u nižim kategorijama. Osim toga, ne postoji ni osnovni vodič koji bi edukovao motocikliste o bezbednoj vožnji i opremi – istakao je Radović.
Dok sistemska rešenja očekuju svoju primenu, broj žrtava i dalje raste. Saobraćajne nesreće se dešavaju prečesto, a posledice su uglavnom tragične – prebrzo, prečesto i previše tiho.




