Auto-motoZanimljivosti

Nova Euro 7 norma će kažnjavati preteške električne automobile

Od 2026. godine električni automobili više se neće smatrati vozilima bez emisija. Nova Euro 7 norma po prvi put uvodi granične vrijednosti i za električna vozila, što predstavlja revolucionarnu promjenu u evropskoj autoindustriji.
U evropskoj autoindustriji gotovo preko noći će se sve promijeniti. Po prvi put, električni automobil, do sada potpuno zaštićen i izolavan od standardna, također postaje zagađivač.Tako će ga barem smatrati nova norma Euro 7 koja postepeno ulazi na snagu od 2026. godine, uzimajući novi pravac djelovanja koji će bez sumnje biti iznenađujući.

Do sada se svaki vlasnik električnog automobila osjećao vrlo sigurno. Bez auspuha, bez čađi iz dizela, bez poreza na CO2, sa slobodom kretanja kroz zone niskih emisija, sa besplatnim parkiranjima u centrima gradova… Međutim, sa novom normom emisija Euro 7, panorama može početi da se mijenja.

Po prvi put u istoriji evropske legislative o emisijama, električna vozila, do sada uvijek smatrana vozilima bez lokalnih emisija, također će se morati suočiti sa graničnim vrijednostima. Razlog se ne nalazi u motoru, niti u CO2 emisijama ili azotnim oksidima.

Umjesto izduvnih gasova, fokus je na habanju kočnica i pneumatika. Procesi kočenja proizvode mikročestice koje se oslobađaju u vazduh, dok se tokom vožnje sitne čestice odvajaju od guma i završavaju u okolini.

Teški električni SUV-ovi (često preko 2,2 tone) proizvode više čestica nego lakši automobili. Električni SUV može zagađivati više od modernog kompaktnog dizel automobila kada se gleda habanje kočnica i pneumatika. Time će nestati privilegije za vlasnike baterijskih vozila koje trenutno uživaju.

Euro 7 pokazuje da “potpuno čist automobil” ne postoji. Ova nova struja ne nastoji rehabilitovati motor sa unutrašnjim sagorijevanjem u Evropi, ali pokazuje koliko će drugačije funkcionisati nova norma Euro 7: neće se više fokusirati samo na izduv, već na čitav lanac emisija, što će diskusiju udaljiti od auspuha i fokusirati se više na masu vozila i upotrebu materijala.

klix

Komentariši

Vaša email adresa neće biti objavljivana. Neophodna polja su označena sa *

Back to top button