Honda za pad u poslovanju krivi električne automobile

Ovo gledište je potpuno suprotno gledištu Evropske unije i za sada stvarnost daje za pravo onima koji vjeruju da je forsiranje prelaska na 100 posto električna vozila greška. Jer, iako je istina da prodaja nastavlja rasti i da se tržišni udio ove vrste automobila povećava, također je potvrđeno da ne raste predviđenim tempom. Iz tog razloga na nekim evropskim tržištima moguće kupiti samo jedan model japanskog brenda čudnog naziva – e:Ny1.
Toyota s razlogom oprezna
Nekoliko brendova moralo je izmijeniti svoje mape puta, ublažavajući vremenske rokove za potpuno električni pogon. Drugi, poput Toyote, ubiru plodove svog opreznog pristupa, ostvarujući rekordnu prodaju i profit zahvaljujući svojim hibridnim modelima.
Uprkos Hondinoj relativno beskompromisnoj strategiji elektrifikacije, njeno finansijsko zdravlje je “patilo”. Japanski proizvođač automobila nedavno je otpisao 1,23 milijarde eura troškova vezanih za ulaganje u razvoj električnih vozila.

U tom smislu, Noriya Kaihara, potpredsjednik Honde je priznao za Automotive News da je kompanija pretrpjela “pad zbog niske prodaje električnih vozila”. Mogli bi pomisliti da je ovaj nizak obim prodaje možda posljedica Hondine mlake posvećenosti ovoj vrsti tehnologije, što stvara nepovjerenje među potrošačima.
Ali bez obzira na razloge, Honda počinje sumnjati da će do 2030. godine prodati dva miliona električnih vozila. Ustvari, smanjila je tu prognozu na samo 700.000 jedinica i izlaz vide u prodaji hibrida.
Hondina električna budućnost
Hondin početni plan je bio da do 2040. godine postane 100 posto električni brend. Stoga je jasno da to nije najoptimističnija kompanija na tržištu u tom pogledu, a potpredsjednik Kaihara je to još jednom jasno stavio do znanja.

“Elektrifikacija će biti odgođena, tako da moramo značajno revidirati naše buduće investicione planove, uključujući obim proizvodnje i modele. Očekujemo da će tržišno okruženje postati znatno složenije. Vjerovatno će biti prilično teško postići planirane ciljeve prodaje električnih vozila”, priznao je Kaihara.
Za sada, brojke i tržište opravdavaju takve izjave. Naime, električni automobili stalno napreduju, ali ne tempom koji je najavljen, što ukazuje na pretjerano samopouzdanje za koje sada plaća cijenu nekoliko proizvođača. Honda će stoga nastaviti slijediti strategiju više vrsta energije, zasnivajući svoj profit na modelima s motorima s unutrašnjim sagorijevanjem i hibridnim modelima, što će zauzvrat poslužiti za ulaganje u 100 posto električnu budućnost.
klix
