Zanimljivosti

Zara u Europi uvodi novi način prodaje, evo o čemu je riječ

Nakon što je u Kini pokrenula trend livestream šopinga, odnosno direktne online kupovine, Zara planira sličan eksperiment proširiti i na Europu i Sjedinjene Američke Države. Popularni modni brend traži nove načine za privlačenje kupaca u svjetlu očekivanog usporavanja prodaje nakon snažnog rasta uslijed pandemije.

U Kini Zara već organizira petosatne izravne prodajne emisije koje se emitiraju svake sedmice na Douyinu, kineskoj verziji TikToka. Ove emisije pokazale su se uspješnima u povećanju Zarine prodaje otkako su pokrenute u novembru prošle godine, prema analizi kompanije za maloprodajnu analitiku EDITED.

Portparol Zare izjavio je da žele ovaj koncept prenijeti i na Zapad, gdje izravna prodaja preko interneta još nije toliko popularna.

“Razmišljamo da uvedemo ovaj koncept i na zapadnim tržištima kao novi oblik zabave”, rekao je.

TV prodaja se sada širi na društvene mreže

Dok je kupovina preko televizije bila popularna desetljećima, dolaskom društvenih medija i e-trgovine započela je nova era izravnog emitiranja prodaje, koju predvodi Kina. Tamo influenceri prodaju sve – od kozmetike do grickalica – u vrlo dinamičnom okruženju.

Zarina emisija na Douyinu uključuje modele koji nose njezine odjevne predmete, isprobavaju cipele i nakit, te prikazuje modne revije i snimke priprema iza kulisa. Sve to odvija se u opuštenom i razgovornom stilu, za razliku od direktnijih i agresivnijih pristupa prodaji.

Zara je za svoje emisije angažirala tim od 70 ljudi, a prijenosi idu iz velikog studija u Šangaju. Svaka emisija u prosjeku privuče oko 800.000 gledatelja.

“Direktan pristup prodaji značajno je povećao svijest o brendu Zara u Kini”, istaknula je Krista Corrigan, analitičarka EDITED-a. Dodala je da je Zara u prvom kvartalu ove godine u Kini rasprodala velike količine svojih proizvoda, čak 50% više nego u istom periodu prošle godine.

Zarine emisije u UK-u, SAD-u i nekim europskim zemljama bit će kraće nego one u Kini

U Velikoj Britaniji, SAD-u i još nekim europskim zemljama, koje će biti naknadno objavljene, Zara planira organizirati izravne prodajne emisije preko svoje aplikacije i web stranice, a ne preko društvenih mreža, kako bi zadržala kontrolu nad estetikom prijenosa.

Emisije koje Zara planira u Europi i SAD-u bit će kraće nego one u Kini. Trajat će između 45 minuta i sat vremena. Unatoč kraćem trajanju, gledatelji će i dalje moći sudjelovati u emisiji uživo postavljajući pitanja, ostavljajući komentare i koristeći emotikone kako bi izrazili svoje reakcije.

“Ne možemo uvijek pretpostaviti da će ono što je uspjelo u Kini uspjeti i na Zapadu”, komentirala je Georgina Johanan, analitičarka iz JP Morgana.

No dodala je da je investicija Inditexa u izravnu prodaju primjer njihove sposobnosti da budu predvodnici novih formata prodaje.

(N1)

Povezani članci

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Back to top button