Nastavnici izloženi sve većim pritiscima roditelja i učenika
Prosvjetni radnici u Republici Srpskoj suočavaju se s gubitkom dostojanstva i autoriteta, što je veoma važno za kvalitetan proces obrazovanja i vaspitanja djece. Stručnjaci upozoravaju da je hitno potrebno preduzeti mjere koje će nastavnicima osigurati miran i siguran rad, jer su svakodnevno izloženi pritiscima roditelja i učenika.
Predstavnici sindikata i prosvjetnih udruženja smatraju da su incidenti poput onog u bijeljinskoj školi, gdje je roditelj fizički napao nastavnicu Oliveru Krsmanović, pokazatelj dubljih problema u obrazovnom sistemu koji se godinama zanemaruju.
Danijel Mihić, iskusni nastavnik i sekretar Udruženja prosvjetnih radnika, kaže da je obrazovni sistem u velikom padu, posebno nakon pandemije, kada su granice između nastavnika, učenika i roditelja izbrisane. Nastavnici su prisiljeni da budu dostupni u svakom trenutku, pod pritiskom različitih zahtjeva, a često nemaju podršku sistema u održavanju discipline u učionici.
Mihić ističe da su prosvjetni radnici vezanih ruku kada se suočavaju s neprimjerenim ponašanjem učenika, jer nemaju ovlaštenja da ih udalje s nastave, već ih šalju psiholozima koji su često preopterećeni poslom. Takođe upozorava da se disciplinske mjere često poništavaju pod pritiskom uticajnih pojedinaca.
Slučaj iz Bijeljine vidi kao upozorenje da bi ovakvi napadi mogli postati češći, te poziva da prosvjetnim radnicima bude dodijeljen status službenog lica. Dragan Gnjatić, predsjednik Sindikata obrazovanja, nauke i kulture RS, podržava ovu ideju i naglašava da je dostojanstvo nastavnika ozbiljno narušeno, te da se mora vratiti. On upozorava da pogreške u obrazovanju jedne generacije mogu imati dalekosežne posljedice na cijelo društvo.
Ministarstvo prosvjete i kulture RS osudilo je napad na nastavnicu i naglasilo važnost osiguranja potpune sigurnosti u školama, uz nultu toleranciju prema nasilju.
Mihić takođe naglašava potrebu za modernizacijom nastavnih metoda, jer su današnji učenici tehnološki napredniji od svojih nastavnika, a trenutni način predavanja im nije dovoljno zanimljiv niti prilagođen njihovim potrebama.