
Globalna prodaja luksuzne robe za osobnu upotrebu usporava, no tržište ne bilježi potpuni kolaps, pokazuje najnovija studija konzultantske kuće Bain & Company, koju prenosi Associated Press.
Prema procjenama, vrijednost tržišta luksuzne robe pala je na 364 milijarde eura u 2024. godini, a u ovoj se godini očekuje dodatni pad od 2% do 5%.
„U ovako izazovnom vremenu, s tri aktivna rata, usporavanjem svjetskih gospodarstava i rastućom nejednakošću, možemo reći da tržište nije u krizi, već prolazi kroz fazu prilagodbe“, izjavila je Claudia D’Arpizio, partnerica u Bainu i koautorica studije.
Na prodaju negativno utječu i vanjski faktori, ali i rast cijena luksuznih proizvoda koji je iznenadio potrošače. Uz to, istrage u Italiji o lošim radnim uvjetima u tvornicama koje izrađuju luksuzne torbice dodatno su narušile povjerenje kupaca.
Posebno je izražen pad prodaje na ključnim tržištima poput Sjedinjenih Država i Kine. U SAD-u potrošače obeshrabruju trgovinske carine i tržišna nestabilnost, dok Kina već šest tromjesečja bilježi slabljenje potrošačkog povjerenja.
S druge strane, Bliski istok, Latinska Amerika i jugoistočna Azija pokazuju rast potražnje, dok je Europa zadržala stabilnu, ali umjerenu dinamiku.
Studija je istaknula i sve veći jaz među brendovima. Tako je Prada Grupa u prvom tromjesečju 2024. ostvarila rast prihoda od 13%, dosegnuvši 1,34 milijarde eura, dok je Gucci zabilježio pad od 24%, s prihodima od 1,6 milijardi eura.




