Kako je Buickov „Kiklop“ iz 1951. godine predvidio budućnost sa do tada neviđenim tehnologijama

Buick LeSabre s početka pedesetih godina prošlog stoljeća bio je jedan od najutjecajnijih automobila svih vremena u smislu stila i inovacija.
Godina je 1951. i u srcu Sjedinjenih Država nastaje automobil koji će revolucionirati samu ideju „konceptnog automobila“. Dizajniran od strane Harleyja Earla, Buick LeSabre nije bio samo stilska vježba inspirisana vojnim avionima.
Ovaj automobil je predvidio najsavremenije tehnologije poput 12-voltnog električnog sistema, hidrauličnog ovjesa, pa čak i senzora za kišu koji je mogao automatski aktivirati krov. Prava putujuća laboratorija koja je, iako nikada nije ušla u proizvodnju, duboko utjecala na automobilski dizajn i inžinjerstvo u godinama koje su uslijedile.

Inspiracija za LeSabre došla je direktno iz vojnog vazduhoplovstva, a posebno od borbenog lovca F-86 Sabre. Harley Earl – centralna figura u historiji američkog dizajna – želio je stvoriti lični automobil sposoban da prenese iste emocije i senzacije kao i mlaznjak.
Rezultat je bila karoserija napravljena od inovativnih materijala za to vrijeme, poput aluminija, fiberglasa i magnezija, kao i upečatljiv dizajn, s oštrim zadnjim perajima, vjetrobranskim staklom koje obavija vozilo, ovalnom rešetkom inspirisanom usisnicima zraka i električnom aktivacijom otvaranja i sklapanja centralnih prednjih svjetala po kojima je ovaj koncept djelovao kao „Kiklop“ među automobilima.
Pored futurističkog stila, s tehnologijom naučne fantastike LeSabre je bio prepun inžinjerskih inovacija. Aluminijski V8 motor, koji je dizajnirao Charlie Chayne, isporučivao je 335 konjskih snaga zahvaljujući upotrebi hemisferičnih glava i Roots kompresora. Ali moć je samo dio njegove ambicije.
Prototip također uključuje integrisani hidraulični sistem podizanja (koristan za promjenu guma) i ugrađenu elektroniku koju bismo danas nazvali „inteligentnom“, sa senzorom vlažnosti na centralnoj konzoli koji bi automatski aktivirao krov u slučaju kiše, dovršavajući operaciju zatvaranjem prozora.
Iako nikada nije ušao u proizvodnju, LeSabre je imao dubok utjecaj na američki dizajn 1950-ih i 1960-ih. Njegova zadnja peraja postala su zaštitni znak estetike „mlaznog doba“, dok su panoramsko vjetrobransko staklo i niska linija bočnih dijelova vozila postali prisutni u mnogim kasnijim američkim automobilima.
(Klix.ba)