TehnologijaZanimljivosti

Porsche razmišlja o novom Macanu

Porsche bi mogao da poništi svoju odluku da drugu generaciju Macan SUV-a učini isključivo električnom, usred jednog od najtežih perioda u istoriji brenda.

Novi Macan Electric je predstavljen u julu prošle godine kao Porscheov drugi EV, nakon Taycana. Dok je veći Cayenne modifikovan da bi mogao da ostane u prodaji u benzinskom obliku i nakon lansiranja potpuno nove električne verzije (koja treba da se pojavi kasnije ove godine), benzinski Macan je uklonjen iz prodaje u EU u aprilu, zbog novih zakona o sajber bezbjednosti. Još uvijek se nudi na drugim tržištima, uključujući Veliku Britaniju, ali se očekuje da će se to prekinuti ove godine.

Sada su insajderi Porschea rekli Autocaru da šefovi preispituju svoju odluku, nakon pada prodaje Porschea na globalnom nivou od 7%. Pad je uglavnom izazvan padom prodaje Taycana, usred šireg zastoja interesovanja za EV. Sa padom prodaje za 50%, to je bio Porscheov najlošiji model u 2024. Porsche je zato značajno smanjio proizvodnju Taycana.

Zamjenik predsednika i glavni finansijski direktor Luk Meške je sada potvrdio da će SUS modeli ostati kritični dio Porscheove linije duže nego što se ranije očekivalo. U početku, Porsche je imao za cilj da električna vozila čine 80% njegove globalne prodaje do 2030. godine, ali je ovaj cilj od tada preoblikovan tako da „zavisi od potražnje kupaca“.

„Istražujemo mogućnost da neke od prvobitno planiranih električnih modela u budućnosti opremimo hibridnim pogonima ili motorima sa unutrašnjim sagorevanjem“, rekao je Meške.

„Konceptualne odluke se donose, ali ono što je jasno je da smo mnogo duže posvećeni motoru sa unutrašnjim sagorevanjem.”

Izvori u Porscheu sugerišu da se novi Macan SUS ponovo razmatra kao dio „scenarija opsega proizvoda“.

„Prijem novog Macana [Electric] je bio pozitivan, ali tek treba da vidimo njegove dugoročne performanse, s obzirom na neizvesne tržišne uslove,“ rekao je Porscheov insajder.

„Pad u prodaji Taycana naglašava novu tržišnu dinamiku. Ne možemo se oslanjati samo na tradicionalne pretpostavke o ponašanju potrošača.”

Macan SUS je bio izuzetno važan proizvod za Porsche, sa oko 500.000 prodatih vozila tokom svog 10-godišnjeg životnog vijeka. Takođe je bio uspešan u Kini, tržištu na kome je prodaja Porschea pala za skoro 30% u 2024.

Odluka da se preispita buduća linija je usklađena sa tržišnim trendovima u Kini, najvećem svjetskom tržištu automobila i tržištu električnih vozila, gdje mnogi proizvođači automobila uvode hibridne alternative ili verzija sa proširenjem dometa pored električnih vozila da bi zadovoljili širu bazu kupaca.

(Autoblog.rs)

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Back to top button